SPRO RED ARC – Akár egy Ferrari

A legtöbb embernek azonnal megakad rajta a szeme. Nem is csoda, a Ferrari piros színe és az  orsó egész felületén fel-feltűnő ezüstösen fénylő elemek kiváló harmóniában vannak. A legritkább esetben választunk orsót a külleme miatt, de a tervezőknek a SPRO RED ARC esetében sikerült olyan meggyőző, komplex formát alkotni, ami egyből megérinti a fiatalos hevületű és a már visszafogottabb, sokat tapasztalt horgásztársak lelkét is. Az orsólegendának számító elődje, a Blue Arc nevével ellentétben egy picurka kék ívet se tartalmazott. A Red Arc tervezői viszont azt szerették volna, ha egy minőségi terméket kereső horgász amint megpillantja ezt a ketyerét, minden ízében érezze, hogy ezt a kis éket szeretné a kezei között  megtekergetni. 

PRECÍZ MEGOLDÁSOK

Mondhatnánk, hogy az orsóban rejlő rendkívül magas műszaki színvonal, a termék műszaki kivitelezése még a legigényesebbeket is meglepte, de szerintünk nincs ebben semmi újdonság. Sőt, a különlegesség a mai piaci viszonyokat nézve csupán az, hogy valóban azt nyújtja a RED ARC, amit az elődök alapján várhatunk tőle. A tiszta alumínium ház, a nagy keménységű, szépen megmunkált, pontosan illeszkedő fém alkatrészek együtt lettek a hibátlan működés és a hosszú élettartam zálogai. 

A nagyobb kaliberű, vagyis hatalmas méretű bojlis orsókon megszokott Worm Shaft System nevű zsinórcsévélési rendszernek köszönhetően még a legvékonyabb fonott zsinórokat is tökéletesen csévéli fel a dobra. Ez a menő elnevezés valójában egy csigatengelyt jelent, amitől az orsó dobja az  útját szépen, lassan járja be az  orsótengelyen lévő két végpont között és mindig olyan sebességgel, ahogy az orsónkat tekerjük. Nincs ugrás, csúszás és kesze-kusza zsinórkép, ezért teszi olyan szépen akár a vékony fonottat is a 4000-es méretű alu dobjára a Red Arc. 

EZ A MI FERRARINK

 És ha már dob: azonnal szembetűnik egy aranyozott falú furat a kikönnyített alu dob falán, sőt, mi több: a menetet rögzítő felületen. Ez az apró kis figyelmesség jól mutatja, hogy a mérnökök mi mindent igyekeztek megtenni az orsó használójának kényelméért. Aki jártas egy kicsit a fémes megmunkálások világában, tudhatja, hogy az efféle “apróságok” milyen plusz költségeket és persze munkát jelentenek a gyártás során. De ez sem tántoríthatta el a fejlesztőket attól, hogy precízen átfúrják az egyébként is brutálisan vékony dob falát, hogy a tapasztalatlanabb horgász, aki nem ismeri az orsódob kötését, akár egy végtelenül egyszerű dupla csomóval is rögzíteni tudja zsinórját az első felcsévélés előtt, hogy aztán a felkerülő textil, vagy műanyag “spárga” jó eséllyel soha ne tudjon a koppanásig behúzott fék esetén sem megcsúszni rajta egy jókora hal terhe alatt.

A hajtókaron kívül a felkapóra – ami amúgy a legkomolyabb igénybevételnek van kitéve egy orsón – a mérnökök igyekeztek külön figyelmet fordítani. A Long Life Bail Arm a felkapókar különleges kialakítását jelenti, amely rendkívül stabil, és ami a vásárlónak még fontosabb: az orsónak hosszú élettartamot, hihetetlen futásteljesítményt garantál. Ez nem csupán esztétikai tuning: a kialakítás lényege, hogy a felkapókart nem egyszerű fémdrótból gyártják, hanem nagy keménységű alumíniumból, amely még egy extra titánium bevonatot is kapott.  

0
    0
    Kosár
    Üres a kosaradVissza a webshopba
    Scroll to Top
     
    Még nem adtál hozzá terméket a listához!